Articole

trenduri-mare.jpg

Trendurile Social Media în 2015

În ultimii ani, Social Media a devenit un instrument foarte puternic al marketingului. Unul dintre cele mai puternice am putea spune. Dacă ești o persoană pasionată de acest univers paralel realității, denumit Social Media, trebuie să fii mereu la curent cu ultimele sale tendințe, deoarece este cea mai sigură cale de a te apropia de targetul tău. Mai departe vă vom prezenta câteva tendințe din spațiul Social Media ale anului 2015, pentru a reliefa importanța interacțiunii bilaterale dintre branduri și consumatori, având drept scop comun construirea unei relații bazate pe încredere și deschidere.

1. Social listening

Pentru a crea relații puternice și de lungă durată cu audiența spre care îți direcționezi mesajele, trebuie să deschizi bine ochii și să ciulești urechile înspre ceea ce spune ea și să-i răspunzi. Da, pe lângă împărtășirea opiniilor, fotografiilor sau articolelor tale,  ai și datoria  de a răspunde celor care au reacții la ceea ce ai postat.
Implicarea audienței în acțiunile tale este cheia spre conexiunea intergalactică dintre aceste lumi paralele care se vor a fi Social Media și prezentul tău real.
Un exemplu în acest sens este mesajul pe care un tânăr l-a postat pe pagina de facebook a magazinului Lidl, în care solicita schimbarea locului în care sunt puse prezervativele în magazin, deoarece el este o persoană “timidă” și  nu dorește ca toată lumea care stă la rând să vadă că el “o să facă sex.”
Drept urmare, Lidl nu numai ca i-a răspuns tânărului, ci a creat un întreg serviciu de livrare a prezervativelor direct la ușa cumpărătorilor, astfel încât aceștia să nu mai fie jenați atunci când trebuie să le cumpere.

 2 Infograficele

Sunt instrumente informative realizate într-un mod atractiv din punct de vedere vizual și narativ. Cu ajutorul lor,  informația este transmisă mai ușor pentru că elementele grafice și culorile captează și mențin atenția asupra lor, deoarece oamenii rețin doar 20%  din ceea ce citesc, insă imaginile rămân în memorie pentru un timp mai îndelungat. De obicei, oricât de amplă ar fi informația, aceasta este prezentată foarte clar și succint pe o singură pagină, ajutându-te în primul rând să economisești timp, iar în al doilea, să înțelegi mai rapid o anumită problemă tratată, întrucât aceste infografice se folosesc de conexiuni, elemente de logică și insight-uri.
În zilele acestea, spațiul virtual este plin de infografice de tot felul, având o vastă varietate de teme amuzante, începând de la regretele pe care le au oamenii înainte să moară, comparații între cameră și smart-phone, lista berilor existente pe piața globală, fonturile și culorile dominante în cadrul brandurilor etc.
Statisticile, hărțile sau datele ilustrate intră și ele în acest câmp al infograficelor, și, de asemenea, picturile rupestre.

3.  Google+

Este o platformă față de care mulți au avut anumite reacții sceptice, însă proeminența ei are un traseu ascendent, în prezent fiind utilizată de aproximativ 540 de milioane de utilizatori pe lună. Faptul ca Google este principalul motor de căutare face din Google+ un element integrat în SEO-ul companiei. Prin ce se diferențiază Google+ de alte platforme? Prin faptul că poți da share informațiilor doar catre oamenii care dorești să le vadă, acest fapt fiind datorat posibilității de a-ți organiza contactele în funcție de “cercuri” de cunoștințe. Aceste cercuri te ajută să separi informațiile pe care le împarți cu prietenii, de cele pe care le împarți cu membrii familiei sau cu cei cu care ai relații formale, cum ar fi șeful sau colegii de servicu.
Potrivit experților, Google+ este în creștere și se așteaptă să depășască Facebook în 2016. Google+ are capacitatea de a deveni un instrument esențial în marketingul hotelier deoarece poate facilita activitatea hotelurilor,  oferind acestora posibilitatea de a-și organiza  “oaspeții” în grupurile sociale denumite “cercuri” , astfel creându-se o mare conexiune între hoteluri și cercuri ale potențialilor clienți.

4. Facebook

Facebook s-a transformat într-un mobile product.
Deși a pornit ca un site, în anul 2014, creșterea Facebook s-a datorat aplicațiilor mobile. Se presupune că în 2015, Facebook își va targeta publicul la o scară micro și va avea loc big-bang-ul utilizării aplicațiilor de pe telefonul mobil, însă, cu toate aceste eforturi, specialiștii susțin că Facebook a intrat în etapa declinului și că acesta va surveni treptat dar sigur în următorii ani și, potrivit studiilor, acesta își va pierde aproximativ 80% dintre utilizatori între 2015-2017, iar unul dintre motivele acestui lucru este impunerea de noi reglementări privind targetarea publicului prin ads.

5. Conținutul de calitate

Cum brandurile se transformă treptat în editori, conținutul lor trebuie să se extindă dincolo de acuratețea gramaticală și de copy-urile convingătoare adaptabile oricărei platforme.  Se știe că reclamele artizanale și cu un puternic impact vizual merg mână-n mână cu un conținut consistent, bazat pe multă cercetare și pe experiența din background.

Share this post

1 comentariu

Lasa un comentariu!

Lasa un comentariu

Related Posts